Taktält – en succé för Wera

Under våren lanserade förtältsföretaget Wera taktält som en del av sitt produktsortiment.
Gensvaret har varit över all förväntan och nu satsar företaget offensivt för ökad tillväxt.
– Vi är siktar på att få en ledande position på den nordiska marknaden, säger vd, Andreas Björck.

Karlstadsbaserade företaget Wera har under det senaste året genomgått stora förändringar. Från att tidigare primärt inriktat sig på förtält till husvagnar och husbilar på den skandinaviska marknaden, har företaget breddat sitt sortiment med taktält.
– Gensvaret har varit stort. Det är många som hör av sig för att köpa taktält. Dessutom är det många influencers som vill inleda ett samarbete, vilket tyder på att produkten är intressant, säger Andreas Björck, vd för Wera.

Stort på kontinenten
Taktält har sedan länge varit populärt i USA och på den europeiska kontinenten. I Sverige har intresset ökat den senaste tiden.
– Vi ser en stor efterfrågan bland personer som gillar natur, jakt och fiske. Även barnfamiljer har varit en stor målgrupp, då det ger hela familjen en möjlighet att spendera tid tillsammans i naturen och att uppleva Sverige. En förklaring till den stora efterfrågan handlar om dess enkelhet. Det går väldigt snabbt att montera upp och man ligger bekvämt, säger Andreas Björck och fortsätter:
– Vi satsar offensivt och vill ta en ledande position på den nordiska marknaden.